...My Prince Charming...

Lilypie First Birthday tickers

...Miss MJ...

Lilypie Fourth Birthday tickers

Thursday, July 29, 2010

Alhamdulillah...you are 2!

video

Inilah anak mama di usia 2 tahun. Bercakap sampai mama n nenek selalu suruh diam. Nenek panggil Maryam budak becok. Hahahahaha memang becok pun, yelah tengok la saper belah mulut dia dulu kan, dengan lidah lekuk tu lagi. 2 tahun pun mama dah pening harap2 bersopan santunlah anak mama n pandailah menjaga adab kewanitaan apabila meningkat dewasa kelak.

Buat anak mama yang tidak ternilai harganya ~ Selamat Ulangtahun ke-2 sayang! Mama sangat bangga jadi mama kepada kamu, setiap masa bersama kamu tiada siapa boleh menterjemah betapa mama menghargai dan mendakap saat2 itu. Mama berdoa moga Allah SWT memberikan kesihatan dan kecerdasan terbaik buat Maryam. Moga juga kita ada masa yang panjang bersama kerana mama tak terbayangkan bagaimana dunia mama tanpa Maryam. Luv u so much manja! Muahssssss...

Sunday, July 4, 2010

Syurga yang menyamankan...


Ya Allah...
Jadikanlah anakku ini...
Anak yang cerdas akalnya,
Anak yang elok bicaranya,
Anak yang molek akhlaknya,
Anak yang solehah disisimu,
Kau mudahkanlah perjalanan hariannya,
Kau indahkanlah ceritera hidupnya,
Dan...
Sentiasalah bahagiakan dia disisi kami,
dan bahagiakan kami memiliki dia...

Thursday, July 1, 2010

My Darling is neaaaaaaaaarrrrlyyyyy 2!!!!!

This is how she looks like now. Pretty, adorable n sangat manja! Gambar ini diambil beberapa hari lepas, kami baru bangun tido, biasanya memang MJ akan dipikul mama. Bangun tido bersama MJ adalah momen2 yang mama sangat nantikan. Bila mama gerak, MJ pasti bangun dengan senyuman, dan itulah senyuman manis yang menceriakan seluruh hari mama! *Gambar ini sangat mirip kan, hahahhahahaha dengan rambut serabai, senyuman lebar n mata begitu*

Dan ini gaya seorang 'Kakak to be yang tak sanggup menyerahkan babunya'. Hahahahah ini adalah sepupu MJ ~ Namanya Muhammad Hadif Akmal. Oh jangan tak tahu mama yang beri nama ni pada baby ini, maksudnya Yang terpuji, Yang bermatlamat dan Yang Bijaksana, amik kau, Aminnnn...

Ini lagi satu gambar MJ bersama Hadif. Bila MJ pegang saja Hadif senyum lebar begini. Hadif baru 3 minggu waktu ini. Sungguh kacak Hadif ini kan. Wah sangat terasa inginkan seorang lagi cahayamata.


"Maryam nak baby?"

"Naaaak..."

"Tapi Maryam kene berenti babu sebab babu nak kene bagi baby"

"Haaaaaa, nanak....."

Habis camne?


Mama sangat tidak sampai hati nak berentikan MJ dari babu. Mungkin mama yang tak bersedia melepaskan MJ. Mama masih tiada kekuatan. Masih tak sampai hati. Masih mahu MJ menjadi baby mama walaupun MJ dah pandai cakap banyak.


"Mama nak babu mama"


Maryam semakin petah, perkataannya juga sudah bertambah dan semakin jelas sebutannya. Asyik menceceh aje, kata neneknya.


Sangat pandai mengguna perkataan 'lah' seperti>>>Takpelah, janganlah, entahlah...


Pernah sekali mama bertanya


"Maryam anak siapa?"


Dengan senyum dia memerli mama begini.


"Entahlah"

Bila mama tanya begini


"Maryam nak nasi lemak tak?"


Dia jawab dengan yakin begini.


"Takpelah, nak ipap aje"


Bagaimanalah mama tak bisa berhenti menyayangi budak manis ini?