...My Prince Charming...

Lilypie First Birthday tickers

...Miss MJ...

Lilypie Fourth Birthday tickers

Wednesday, November 11, 2009

Ayat-ayat cinta...

Saje bagi tajuk sweet kat atas, sebenarnya nak update ayat2 dan perkataan2 yang Maryam dah mula sebut di usianya mencecah 15 bulan. Cuma tak polish lagi sebutannya. Aku harap Maryam tak pelat. Oh janganlah, anak2 sedara aku semuanya sangat petah di usia 2 tahun, adalah yang pelat tapi sorang 2 je. Ok inilah perkataannya :-

Mama
Bila nangis nak susu n nak ikut aku memang la sebijik mamanya keluar. Ini perkataan pertama yang dia dapat. Of course la kan – hari2 hisap susu mama, ini reward Allah kukira. Hehehe Alhamdulillah.
Papa
– antara perkataan awal dia dapat juga-yelah papa dia kan selalu jaga dia n bawa naik motor merempit pagi petang.
Nenek
– Nyek...hahahahaha
Atuk
– Buat bunyi jek bila suh panggil, tak kuar pun atuknya. Dan biasa dia akan senyum sebab atuk memang slalu senyum kat dia.
Kakak
– Tatak
Abang
- bang...cam gedik jek, hahahahah
Botak
– Atak, atak (ni dia panggil anak orang yang mil aku jaga)
I love you
– Abuuuuuu....hahahhahah i luv u abu kot...
Sorry
– Oyeeeee...(biasa bila nangis akan sebut sambil tunduk kepala mohon ampun)
Thank you
– tak polish lagi, biasa sengetkan kepala n genggam jari, aku ajar begini, tapi skang dah terkelit\ru ngan terima kasih

Please
– yissss – ni baru ajar supaya nak apa dia ckp please instead of nakkkkk....
Nak
– antara word paling awal dia dapat selain mama n papa, biasa tangan akan kembang jek n kalau tanya dia nak dia akan angguk2 kepala

Tak nak
– biasa masa nangis tak mahu sambil geleng2 kepala.
Book
– baru jek dapat, sebab dia slalu cari buku dia
Banyak
– Anyakkkkk (aku ajar dia untuk ekpresi rasa sayang dia pada orang2 terdekat – sambil depakan tangan)
Miss you
- akan gomol pipi sambil geleng2 kepala sambil sebut yu yu...hahaha aku baru ajar dia - bila balik keje aku akan cakap kat dia aku miss dia n gomol pipi dia.

Maryam ni dia cepat dapat kalau ada aksi skali, jadi aku praktiskan pengajaran siap skali ngan aksi, sebab tu bila suruh cakap apa2 dia ada aksi sendiri. Hahahah bila nangis kene pulse kejap nangis sebab nak tunduk cakap sori. Hahhahaha...

Oh aku juga ajar dia bunyi2an binantang. Paling gediks adalah bunyi tiger. Dia boleh buat bunyi tiger, kucing, lembu n ayam je setakat ni. Ayam pun ork-ork je. Selalu buat bunyi tiger gatal. Hehehehe...kadang2 tengah duk lepak2 kang terdengar la ngauman tiger gatal. Cheeky betul aku rasa anakku ini. Alhamdulillah setakat ini progressnya kukira normal seperti kanak2 seusianya.

No comments: